Όλο και περισσότερα καλλυντικά περιέχουν μανιτάρια, και υπάρχει λόγος σοβαρός
© Stefan Keller / Pixabay

Μανιτάρια: Ομορφαίνουν, δεν παχαίνουν!

Όλο και περισσότερα καλλυντικά περιέχουν μανιτάρια, και υπάρχει λόγος σοβαρός
  • A-
  • A+
Γιατί όλο και περισσότερα καλλυντικά έχουν στη σύνθεσή τους μανιτάρια; Γιατί έχουν πολλά συστατικά που συμβάλλουν στην καλή υγεία του δέρματος.

Οι υπετροφές είναι πολύ στα πάνω τους, καθώς έχει μελετηθεί πως περιέχουν βιταμίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες και άλλα χρήσιμα για το σώμα και την υγεία μας. Τα μανιτάρια είναι το τελευταίο λαχανικό που εντάχτηκε στις υπετροφές και γενικώς στις τροφές που βοηθούν στην καλή υγεία του δέρματος.

Απόδειξη; Αυτός ο νόστιμος μύκητας χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο σε συμπληρώματα διατροφής αλλά και σε καλλυντικά που εκμεταλλεύονται τις αντιγηραντικές του -και όχι μόνο- ιδιότητες.

Η ιστορία της χρήσης των μανιταριών στις ανατολίτικες πρακτικές ολιστικής ευεξίας είναι μακραίωνη. Η παραδοσιακή κινεζική ιατρική τα έχει χρησιμοποιήσει ευρέως, ποντάροντας κυρίως στις ποικιλίες reishi και cordyceps που ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα. Πολλά είδη χρησιμοποιούνται ως φυτικά συμπληρώματα για την αποκατάσταση της ομοιόστασης.

Ομοιόσταση είναι η ικανότητα ενός οργανισμού να διατηρεί σχετικά σταθερές τις συνθήκες στο εσωτερικό του ανεξάρτητα από τις συνθήκες του εξωτερικού περιβάλλοντος στο οποίο ζει. Είναι η λειτουργία εκείνη δηλαδή που διατηρεί σταθερή τη θερμοκρασία του σώματος, το pH του αίματος, τη συγκέντρωση της γλυκόζης και των αλάτων του αίματος και λοιπά.

Πέρα από την ιατρική όμως, υπάρχει και η κοσμετολογική χρήση. Οι αντιοξειδωτικές ουσίες των μανιταριών επιβραδύνουν τη γήρανση του δέρματος, καταπολεμούν φλεγμονές και αποκαθιστούν την ισορροπία της επιδερμίδας. Η δράση τους ως προς την ομοιόσταση στην τοπική τους εφαρμογή θωρακίζει το δέρμα απέναντι σε επιθετικούς περιβαλλοντολογικούς παράγοντες, όπως ας πούμε το κρύο.

Ορισμένες επιστημονικές μελέτες και κλινικές δοκιμές επιβεβαίωσαν ότι η β-γλυκάνη, που βρέθηκε στα μανιτάρια, συμβάλλει στη βελτίωση των φραγμένων πόρων και την ενίσχυση του ευαίσθητου δέρματος.

Τα μανιτάρια στην πραγματικότητα αποτελούν από μόνα τους μια ειδική κατηγορία superfood. Ανάλογα με το είδος του μανιταριού, λαμβάνουμε και διαφορετικά θρεπτικά συστατικά. Τα σιτάκε, για παράδειγμα, βοηθούν στο σβήσιμο ρυτίδων, των δυσχρωμιών και των σημαδιών από την ακμή. Η τρούφα η πανάκριβη, πέρα από το ότι νοστιμίζει γκουρμέ γεύματα, είναι μια πλούσια πηγή κεραμιδίων (ceramides) που διατηρούν την υγρασία του δέρματος και δρουν κατά της ξηρότητας. Τα chaga αυξάνουν την κυκλοφορία του αίματος, τα cordyceps αυξάνουν την παραγωγή κολλαγόνου και ελαστίνης, τα reishi καταπραϋνουν το δέρμα, κλειδώνουν την υγρασία και μειώνουν την ερυθρότητα.

Συμπερασματικά: Τα μανιτάρια κάνουν καλό τόσο στο μέσα όσο και στο έξω μας. Όταν τα τρώμε στηρίζουν το ανοσοποιητικό μας, ενώ στην εξωτερική τους χρήση και την τοπική εφαρμογή προσφέρουν αντιγήρανση. Δεν σας λέμε να τρώτε μανιτάρια κάθε μέρα, αν και γιατί όχι. Σας συστήνουμε όμως να ρίξετε μερικά πλευρώτους στο πρόσωπο. Εντάξει, δεν είναι ροδοπέταλα, για να το απολαύσετε, αλλά έχουν άλλα καλά.

Δειτε επισης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

12+4 θαυματουργές χρήσεις της βαζελίνης
12+4 θαυματουργές χρήσεις της βαζελίνης
Άυπνη με μαύρους κύκλους στα μάτια; Είσαι πολύ τρέντι!
Άυπνη με μαύρους κύκλους στα μάτια; Είσαι πολύ τρέντι!
Back to top