Ο Nicolas Ghesquiere και η Anna Wintour
Ο σχεδιαστής Nicolas Ghesquiere, η διευθύντρια της Vogue - Anna Wintour ©Getty Images/ Taylor Hill

Ο κόσμος της μόδας πολεμά με όλα τα μέσα τον κορωνοϊό

Ο ένας μετά τον άλλο, σχεδιαστές και brand ενισχύουν με όποιον τρόπο μπορούν το παγκόσμιο σύστημα υγείας
  • A-
  • A+
Κορωνοϊός: Σχεδιαστές και brands από όλο τον κόσμο δωρίζουν χρήματα και εξοπλισμό σε νοσοκομεία και οργανισμούς.

Στην αρχή ήταν λίγοι, τα brands και οι οίκοι μόδας που έβαλαν το χέρι στην τσέπη μετριόντουσαν στα δάχτυλα. Τώρα, όσο η κατάσταση της πανδημίας του κορωνοϊού επιδεινώνεται και εξαπλώνεται σε όλο και περισσότερες πόλεις παγκοσμίως, ο κόσμος της μόδας αποφάσισε να συνταχθεί στο πλευρό γιατρών, νοσοκομείων και οργανισμών με όλα του τα όπλα. Χρήματα και εξοπλισμός που παράγεται στα εργοστάσιά τους δωρίζονται καθημερινά για να ανακουφίσουν και να ενισχύσουν κάθε προσπάθεια.

Ο όμιλος Calzedonia θα παράγει εφεξής 10.000 μάσκες και νοσοκομειακές στολές την ημέρα. Η κλωστοϋφαντουργική μονάδα του ομίλου Calzedonia μετάτρεψε μερικά από τα εργοστάσιά του σε μονάδες παραγωγής μασκών και νοσοκομειακών στολών με την αγορά ειδικών μηχανημάτων ημιαυτόματης παραγωγής, ενώ εκπαίδευσε και το προσωπικό στον νέο τύπο παραγωγής. Ο πρόεδρος του ομίλου, Sandro Veronesi, έκλεισε όλα τα καταστήματα (Calzedonia, Intimissimi, IntimissimiUomo, Τezenis και Falconeri) στις «κόκκινες ζώνες» και στη συνέχεια σε όλη την Ιταλία, προκειμένου να διασφαλίσει την υγεία του προσωπικού και των πελατών του. Οι πρώτες μάσκες έγιναν δωρεά στο νοσοκομείο της Βερόνα καθώς και στο δήμο της Βερόνα. Στην Ελλάδα ο όμιλος Calin που είναι ο MasterFranchisor των καταστημάτων Calzedonia, Intimissimi, IntimissimiUomo, Τezenis και Falconeri με το αίσθημα ευθύνης προς το κοινωνικό σύνολο και την απειλή εξάπλωσης της πανδημίας του κορονοϊού, ανέστειλε την λειτουργία των καταστημάτων την Τρίτη 17 Μαρτίου.

Οι τρεις μάρκες της εταιρείας cosnova –essence, Catrice & Lov– ένωσαν τις δυνάμεις τους για να συγκεντρώσουν χρήματα ενάντια στον covid-19. Το ποσό των 500.000€ θα δοθεί στον Διεθνή Οργανισμό «Γιατροί χωρίς σύνορα», ο οποίος δραστηριοποιείται σε όλο τον κόσμο και αυτή τη στιγμή συνεισφέρει σημαντικά στο έργο για την καταπολέμηση της εξάπλωσης του κορωνοϊού. Παράλληλα, τα 3 brands στοχεύουν να διπλασιάσουν το ποσό της δωρεάς με τη βοήθεια του κόσμου, αφού για κάθε Instagram post ή story με #kisstance, θα προσθέτουν επιπλέον 5€ στη δωρεά τους στον Οργανισμό με σκοπό να φτάσουν τελικά το 1 εκατ. ευρώ. Περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε εδώ

 

 

Η Estee Lauder πρόσφερε 2 εκατ. ευρώ στους «Γιατρούς Χωρίς Σύνορα», 800.000 δολάρια στον Ερυθρό Σταυρό Κίνας, το φιλανθρωπικό ίδρυμα της Σαγκάης και το ίδρυμα Give2Asia, ενώ 1,4 εκατ. δολάρια δόθηκαν στο ίδρυμα China Women's Development Foundation. Επιπλέον, η Estee Lauder Companies Inc. θα παράγει αντισηπτικό για ομάδες και πληθυσμούς υψηλής ανάγκης, συμπεριλαμβανομένου του ιατρικού προσωπικού. Τα αντισηπτικά θα παράγονται στο εργοστάσιό της στο Melville της Νέας Υόρκης.

«Ο Όμιλος Estée Lauder Companies συνεισφέρει υπερήφανα στην ενίσχυση των ευρύτερων προσπαθειών που γίνονται για τη νόσο COVID-19, θέτοντας ξανά σε λειτουργεία τη γραμμή παραγωγής του εργοστασίου στο Melville, με σκοπό να γίνει παραγωγή αντισηπτικού χεριών για τις ομάδες υψηλού κινδύνου καθώς και για το ιατρικό προσωπικό. Είμαστε περήφανοι για τους εργαζόμενους μας οι οποίοι δουλεύουν ακούραστα, για να γίνει αυτό πραγματικότητα. Εργαζόμενοι, αλλά και εθελοντές, υποστηρίζουν αυτή τη σημαντική, ζωτικής σημασίας, προσπάθεια» αναφέρει εκπρόσωπος της εταιρείας.

Η Burberry ανακοίνωσε στην ιστοσελίδα της ότι θα αφιερώσει χρόνο, χρήματα και πόρους στη μάχη ενάντια στον COVID-19. Μάλιστα, θα λειτουργήσει ξανά το εργοστάσιό της στο Yorkshire για να κατασκευάσει 100.000 ιατρικές ποδιές και μάσκες στο Εθνικό Κέντρο Υγείας της Βρετανίας. Επίσης, θα χρηματοδοτήσει την έρευνα του Πανεπιστημίου της Οξφόρδης για την εύρεση εμβολίου.

«Στις δύσκολες εποχές, πρέπει να προχωράμε μαζί. Ολόκληρη η ομάδα της Burberry είναι πολύ περήφανη που θα στηρίξει όσους πολεμούν ακούραστα τον COVID-19, είτε κουράροντας ασθενείς, είτε ψάχνοντας για το εμβόλιο, είτε προσφέροντας προμήθειες σε φαγητό. Ο ιός έχει αλλάξει ριζικά την καθημερινότητά μας, αλλά ελπίζουμε ότι η βοήθεια που θα δώσουμε θα βοηθήσει να σωθούν περισσότερες ζωές, να περιοριστεί ο ιός και να βοηθήσουμε τον κόσμο να αναρρώσει από την πανδημία. Μαζί, θα το ξεπεράσουμε», δήλωσε ο CEO της Burberry, Marco Gobbeti.

Στις 18 Μαρτίου, ο όμιλος Prada ξεκίνησε να παράγει 80.000 ιατρικές ρόμπες και 110.000 μάσκες για τους εργαζόμενους στο χώρο της υγείας. Για την παραγωγή αυτή, χρησιμοποίησε το εργοαστάσιό του στη Montone της Ιταλίας. Παράλληλα, δώρισε 6 μονάδες εντατικής θεραπείας στα τρία μεγαλύτερα νοσοκομεία του Μιλάνου.

Ο οίκος Kate Spade New York, ανακοίνωσε στις 28 ΜΑρτίου στο Instagram ότι θα ενισχύσει με 2 εκατ. δολάρια το κεφάλαιο του ταμείου μικρών επιχειρήσεων της Νέας Υόρκης. Σύμφωνα με το post «τα χρήματα είναι για όλες εκείνες τις μικρές επιχειρήσεις στη Νέα Υόρκη που κάνουν την πόλη μας τόσο ξεχωριστή και τώρα χρειάζονται επιπλέον αγάπη και υποστήριξη. Σας εκτιμούμε όλους, είμαστε εδώ για εσάς και ανυπομονούμε να σας δούμε ξανά σύντομα».

Δωρεά 1 εκατ. δολαρίων έκανε και η Kylie Jenner σε νοσοκομεία του Λος Άντζελες για προμήθεια υλικού απαραίτητου για την περίθαλψη ατόμων που έχουν προσβληθεί από τον κορωνοϊό. Η δισεκατομμυριούχος, ιδρυτής και ιδιοκτήτρια της εταιρείας καλλυντικών Kylie Cosmetics – Kylie Jenner δεν ανακοίνωσε κάτι η ίδια, ωστόσο η ιατρός της, Dr.Thaïs Aliabadi έγραψε στο Instagram: «Είμαι άφωνη, τα μάτια μου γέμισαν δάκρυα χαράς και η καρδιά μου είναι πλήρης ευγνωμοσύνης. Έκανα μια ευχή στο σύμπαν να συγκεντρώσω ιατρικές μάσκες για τους γενναίους νοσηλευτές μας και σήμερα το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα. Ένας από τους ασθενείς μου, ένας όμορφος Ζωντανός Άγγελος, μόλις δώρησε 1 εκατομμύριο δολάρια να μας βοηθήσει να αγοράσουμε εκατοντάδες χιλιάδες μάσκες και άλλο υλικό προστασίας τα οποία θα φροντίσουμε να παραδοθούν απευθείας στα μέλη των ομάδων μας άμεσης παρέμβασης, καθώς πάρα πολλές μάσκες στα νοσοκομεία εξαφανίζονται πριν καταλήξουν στα πρόσωπα των ηρώων μας που είναι στην πρώτη γραμμή... Από τα βάθη της καρδιάς μας, ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ @kyliejenner. Είσαι ο ήρωάς μου. Αυτή η πλούσια δωρεά θα βοηθήσει να σωθούν πολλές πολύτιμες ζωές. Ο κόσμος μας είναι καλύτερος με εσένα μέσα. Σε αγαπώ τόσο πολύ».

 

 

Ακόμα, το ίδρυμα του ομίλου Ralph Lauren θα διαθέσει 10 εκατ. δολάρια για την αντιμετώπιση της κρίσης του κορωνοϊού που σήμερα μαστίζει όλο τον κόσμο. Η οικονομική βοήθεια θα διατεθεί απευθείας στους εργαζόμενους και τις κοινότητες που είναι αντιμέτωποι με την πανδημία.

«Στην καρδιά της εταιρείας μας, υπήρξε πάντα ένα πνεύμα ομαδικότητας που εμπνέει τη δημιουργικότητά μας, την εμπιστοσύνη μας και, κυρίως, την υποστήριξη του ενός προς τον άλλον. Τις τελευταίες εβδομάδες και μήνες, αυτό το πνεύμα δεν κλονίστηκε ποτέ, πιστεύουμε ότι ανεξάρτητα από το ποιοι είμαστε ή πού βρισκόμαστε, είμαστε όλοι συνδεδεμένοι και γι 'αυτό λαμβάνουμε σημαντικά μέτρα για να βοηθήσουμε τις ομάδες και τις κοινότητες μας σε αυτή την κρίση» δήλωσε ο Αμερικανός σχεδιαστής μόδας Ralph Lauren.

Η δωρεά θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση της κατάστασης με διάφορους τρόπους: με την παροχή οικονομικής ενίσχυσης στο Ίδρυμα Επείγουσας Βοήθειας για τους συνεργάτες του Ralph Lauren που έχουν ανάγκη, με συνεισφορά στο Ταμείο Αλληλεγγύης για τη Αντιμετώπιση του Κορωνοϊού του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, με την υποστήριξη ασθενών με καρκίνο κατά τη διάρκεια αυτής της κρίσιμης περιόδου μέσω του ήδη υπάρχοντος "Pink Pony Fund", καθώς και της πρωτοβουλίας "A Common Thread" με στόχο την υποστήριξη Αμερικανών σχεδιαστών μόδας που πλήττονται οικονομικά από τον Covid-19. Επίσης ο όμιλος Ralph Lauren δεσμεύθηκε ότι θα κατασκευάσει 25.000 ιατρικές ρόμπες στολών και 250.000 ιατρικές μάσκες.

Η πρωτοβουλία «A Common Thread» έρχεται από το Συμβούλιο Σχεδιαστών Μόδας της Αμερικής (CFDA) και τη Vogue. Πρόκειται για ένα Ταμείο Αρωγής για τους ανθρώπους της μόδας που έχουν πληγεί από την πανδημία του Covid-19. Στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας κυκλοφορεί μια σειρά βίντεο με τον τίτλο «A Common Thread» στα οποία παρουσιάζονται σχεδιαστές και άλλοι επαγγελματίες της μόδας, οι οποίοι αφηγούνται τις ιστορίες τους, μιλούν για το πως έχουν επηρεαστεί, για τον τρόπο με τον οποίο αντιμετωπίζουν τα προβλήματα και για τα σχέδιά τους να προχωρήσουν υπό το φως της πανδημίας.

Η αρχισυντάκτρια της αμερικανικής Vogue, Άν Γουίντουρ έγραψε: «Ένα από τα χειρότερα συναισθήματα που μπορεί να προκαλέσει μια τέτοια κρίση όπως αυτή είναι η ανικανότητα. Και υπάρχει τόσο μεγάλη βοήθεια που είναι αναγκαία, ειδικά επειδή οι μικρές επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι σε ολόκληρη τη χώρα υποφέρουν από τις καταστροφικές οικονομικές συνέπειες. Μεταξύ όσων έχουν ήδη πληγεί είναι εκείνοι της κοινότητας της μόδας, από τους σχεδιαστές μέχρι τους υπαλλήλους τους και τους εργαζόμενους σε καταστήματα λιανικής πώλησης, στην κορυφή και στα χαμηλά της οικονομικής κλίμακας».

«Υπάρχουν εμπνευσμένες ιστορίες σχεδιαστών που κατασκευάζουν μάσκες και ιατρικές προμήθειες, αλλά έχω επίσης ακούσει εκείνους που φοβούνται ότι δεν θα μπορέσουν να πληρώσουν τους εργαζόμενους ή που βλέπουν παραγγελίες να επιστρέφονται, τα καταστήματά τους να είναι κλειστά, που φοβούνται ότι οι επιχειρήσεις τους και τα νοικοκυριά τους δεν θα επιβιώσουν από αυτό που περνάμε. Και όλοι μας στο Vogue - μαζί με το Συμβούλιο Σχεδιαστών Μόδας Αμερικής - είμαστε αποφασισμένοι να βοηθήσουμε» πρόσθεσε.

Δειτε επισης

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ

ΔΗΜΟΦΙΛΗ

Supermodels νέας γενιάς
Μερικά πράγματα που ίσως δεν ξέρεις για τη νέα γενιά supermodels
Back to top