Dior SS21: Φορέσιμο glam την εποχή του κορωνοϊού

Τι έδειξε ο οίκος στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισού

Ο οίκος Christian Dior παρουσίασε στην Εβδομάδα Μόδας του Παρισιού την κολεξιόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2021, που συνδυάζει το επιθυμητό με το φορέσιμο.

Στην καρδιά του Παρισιού, στους Κήπους Tuileries, μια πράσινη έκταση ανάμεσα σε Πλατεία Ομονοίας και Λούβρο, ένας τεράστιος γοτθικός καθεδρικός ναός δεν φαντάζει ως το ιδανικό σκηνικό για ένα σόου μόδας. Τι δουλειά έχει η μόδα με την εκκλησία; 

«Είναι ένας καθεδρικός της ποίησης. Ένας χώρος όπου μπορούμε να σταθούμε και να σκεφτούμε», λέει η καλλιτεχνική διευθύντρια του οίκου Dior, Μαρία Γκράτσια Κιουρί, κάνοντας αναγωγή στην περισυλλογή και τις αναθεωρήσεις που απαιτεί η δυστοπική εποχή που ζούμε.

Το κόνσεπτ του ναού ανήκει στη αβαν-γκάρντ visual artist Λουτσία Μαρκούτσι από το 2011, αλλά υλοποιήθηκε μόλις το 2020. Πολύχρωμα lightboxes με λεπτομέρειες από έργα των Τζιότο και Μανέ αλλά και εικόνες και τίτλους περιοδικών, δημιουργούσαν την αίσθηση των βιτρό εκκλησιαστικών παραθύρων.

Το σάουντρακ προσομοίαζε επίσης με ιερουργία. 12 γυναίκες, οι Sequenza 9.3, τραγούδησαν ακαπέλα μια σύνθεση της Ιταλίδας Λουτσία Ρονκέτι, που παρέπεμπε σε μοιρολόγια του 19ου αιώνα από την Κορσική. 

Αρκετά όμως με το σκηνικό και το σάουντρακ, όσο εντυπωσιακά και αν ήταν. Ας περάσουμε στην ίδια τη συλλογή. Σε αντίθεση με τα σόου στην πρόσφατη Εβδομάδα Μόδας του Μιλάνου που αντανακλούσαν αισιοδοξία για το μέλλον, ο οίκος Dior εμφανίστηκε πιο συγκρατημένος. «Είναι μια καταθλιπτική στιγμή» σημείωνε η Μαρία Γκράτσια Κιουρί. «Η σχέση μας με τα ρούχα έχει αλλάξει τελείως τους τελευταίους μήνες, καθώς έχουμε περισσότερη ιδιωτική παρά δημόσια ζωή», συμπλήρωνε. 

Το πρώτο look του σόου έθεσε επί σκηνής τη φιλοσοφία της συλλογής DiorSS21: προτεραιότητα στις απαιτήσεις της νέας εποχής, συνδυασμός επιθυμητού και φορέσιμου, καινοτομία, εντυπωσιακά χρώματα, νέα κοψίματα, διακοσμήσεις με μοτίβα, ευκολοφόρετα items και φυσικά το trademark του οίκου, η θηλυκότητα.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior) on

 

Στην κολεξιόν για την ερχόμενη άνοιξη και το καλοκαίρι κυριάρχησαν οι επανερμηνείες παλαιότερων εμβληματικών στιγμών του οίκου, μεταξύ αυτών και του Bar Jacket. Για να γίνει πιο πρακτικό, αφαιρέθηκε η εσωτερική επένδυση και τα κουμπιά, προστέθηκαν τσέπες και πλέον είναι περισσότερο κάρντιγκαν ή κιμονό παρά σακάκι. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior) on

 

Σε επίπεδο υλικών πρωταγωνίστησαν τα πάτσγουορκ, το κέντημα στο χέρι και τα υφαντά υφάσματα από την Ινδονησία γνωστά ως Endek. Ο Dior έχει δεσμευτεί να δουλεύει με ντόπιους τεχνίτες ώστε να προστατεύσει αυτό το πολιτιστικό αγαθό και να φροντίσει για τη μακροημέρευσή του στο μέλλον. Ταυτόχρονα χρησιμοποιήθηκαν βαμβακερά και σιφόν υφάσματα, μετάξι, απαλά λινά. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior) on

 

Όσον αφορά τις στιλιστικές προτάσεις του Dior, κυριάρχησαν τα μακριά μήκη, τα layers, οι χρωματικές αντιθέσεις, τα ανάλαφρα ρούχα χωρίς σφιχτή μέση, τα τυρμπάν. Οι ρίγες εμφανίστηκαν και πάλι, όχι σε αυστηρή γεωμετρική μορφή, αλλά με χαλαρά σβησίματα.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior) on

 

Η δαντέλα βρήκε έναν νέο ρόλο στην Dior2021. Δεν είναι μόνο μια απλή διακοσμητική λεπτομέρεια, αλλά ένα αυτόνομο υλικό για τη δημιουργία ενός ολόκληρου φορέματος. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior) on

 

Το λευκό πουκάμισο μάκρυνε, απέκτησε γιακάδες και μανσέτες και θυμίζει μάλλον τουνίκ παρά πουκάμισο. 

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior) on

 

Ούτε ένα t-shirt με σλόγκαν, σαν αυτά στα οποία μας είχε συνηθίσει ο Dior, δεν βγήκε στη σκηνή. Αν μένεις σπίτι, με ποιον να μοιραστείς ένα σλόγκαν; Στο φινάλε η Κιουρί εμφανίστηκε με μαύρη μπλούζα, μαύρο παντελόνι και λευκά σνίκερς. Υποκλίθηκε και αποθεώθηκε από τους λιγοστούς θεατές του σόου.

 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Dior Official (@dior) on

 

Στο σόου συνέβη και μια ακριβιστική παρέμβαση. Διαβάστε περισσότερα εδώ.

Και μια τελευταία παρατήρηση ως τροφή για σκέψη. Υπό την καλλιτεχνική διεύθυνση της Maria Grazia Chiuri, της πρώτης γυναίκας σε αυτό το πόστο, ο οίκος Dior δείχνει να παίρνει κεφάλι στον τομέα luxury fashion απέναντι στον αιώνιο αντίπαλό του, τη Chanel. Ίσως γιατί ο Dior έχει ακολουθήσει τις επιταγές της νέας ψηφιακής εποχής, όταν η Chanel δεν έχει καν αποκτήσει e-shop. 

Top Reads

Δείτε ακόμα

Στην Athens Voice