Φέτος η αισθητική του μπαλέτου δεν ανήκει μόνο στους χορευτές
Ό,τι προλάβατε, προλάβατε. Adidas και Beyoncé τερματίζουν τη συνεργασία για τη σειρά Ivy Park x Αdidas
Ποιες ήταν οι διαφορές της τραγουδίστριας με την εταιρεία;
Beyoncé: Το ιστορικό της συνεργασίας της «Ivy Park» με την Adidas και ο λόγος που τερματίζεται
Σύμφωνα με το The Hollywood Reporter, η βραβευμένη με Grammy τραγουδίστρια Beyoncé και η εταιρεία αθλητικών ειδών Adidas, τερματίζουν νωρίς τη συνεργασία τους η οποία διήρκησε περίπου τέσσερα χρόνια.
Το 2019, η Beyoncé ξεκίνησε να συνεργάζεται με την Adidas, κυκλοφορώντας τη σειρά αθλητικών ενδυμάτων, Ivy Park σχεδιάζοντας παράλληλα νέα υποδήματα και ρούχα για τη γερμανική εταιρία.
Στην πορεία όμως υπήρξαν σημαντικές δημιουργικές διαφορές μεταξύ της Ivy Park και της Adidas και η Beyoncé προσπαθεί τώρα να διεκδικήσει ξανά το brand της, να χαράξει το δικό της δρόμο και να διατηρήσει τη δημιουργική της ελευθερία.
Το ιστορικό της συνεργασίας Ivy Park x Adidas
Όλα ξεκίνησαν το 2016,όταν η Beyoncé έκανε το ντεμπούτο της με την σειρά Ivy Park, ξεκινώντας μια συνεργασία με τον μεγιστάνα του λιανικού εμπορίου, Sir Philip Green του Topshop. Η συνεργασία με το Topshop έληξε το 2018 μετά από καταγγελίες για σεξουαλική παρενόχληση που αφορούσαν τον Βρετανό δισεκατομμυριούχο και η Beyoncé απέκτησε την πλήρη ιδιοκτησία της Ivy Park.
Τον Απρίλιο του 2019 η Beyoncé ανακοίνωσε την πρώτη της συνεργασία μεταξύ της Ivy Park και της Adidas. Η σειρά ρούχων athleisure περιλάμβανε παπούτσια, αθλητικό εξοπλισμό, παντελόνια cargo, hoodies, σορτς και ρούχα life-style στον κατάλογό της. Η τραγουδίστρια την αποκάλεσε «η συνεργασία της ζωής μου».
Η προπώληση για την πρώτη συλλογή Ivy Park που πωλήθηκε μέσω του site της Adidas στις αρχές του 2020 ήταν τόσο επιτυχημένη που τα ρούχα εξαντλήθηκαν μέσα σε έξι λεπτά, με τιμές να κυμαίνονται μεταξύ 25 και 250 δολαρίων. Ένα χρόνο αργότερα, ο Matt Powell, οικονομικός αναλυτής στο NPD Group, πρόβλεψε ότι η συνεργασία Ivy Park x Adidas «έχει τη δυνατότητα να είναι μεγαλύτερη από τις υπόλοιπες συνεργασίες της Adidas, συμπεριλαμβανομένης της Yeezy από τον Kanye West, αν το διαχειριστεί σωστά».
Φέτος τον Ιανουάριο, η Beyoncé παρουσίασε την τελευταία της συλλογή αθλητικών ρούχων με τίτλο Park Trail, στο Ντουμπάι η οποία θα ήταν και η τελευταία της συνεργασία με την Adidas, μια μέρα πριν την πρώτη της ζωντανή εμφάνιση μετά από τέσσερα χρόνια.
Το Hollywood Reporter, το οποίο ανέφερε για πρώτη φορά το «διαζύγιο», μίλησε για μια από κοινού απόφαση εξαιτίας δημιουργικών και καλλιτεχνικών διαφορών, ενώ οι πεσμένες πωλήσεις της Ivy Park σίγουρα δεν βοήθησαν, όπως αναφέρει η Wall Street Journal. Μετά από πωλήσεις προϊόντων αξίας 93 εκατομμυρίων δολαρίων το 2021, τα περσινά κέρδη μειώθηκαν στα 40 εκατομμύρια δολάρια, πολύ κάτω από τις προβλεπόμενες πωλήσεις 250 εκατομμυρίων δολαρίων της εταιρείας.
Η Beyoncé διατηρεί τα αποκλειστικά δικαιώματα και τον έλεγχο της επωνυμίας τώρα που τα μέρη έχουν χωρίσει, σύμφωνα με το Hollywood Reporter. Όπως αναφέρει η WSJ, η συνεργασία Adidas-Beyoncé επρόκειτο να λήξει στο τέλος της χρονιάς, ενώ εκπρόσωποι και των δύο πλευρών δεν έχουν προβεί ακόμη σε κάποιο σχόλιο.
Σε μια συνέντευξη του 2016 στο περιοδικό Elle, η Beyoncé είπε ότι το όνομα της σειράς είναι συνδυασμός του μικρού ονόματος της κόρης της, Ivy Blue και του Parkwood, τη γειτονιά στο Χιούστον όπου η Beyoncé συνήθιζε να πηγαίνει για να ασκηθεί και να βρει προσωπική δύναμη. «Έτρεξα και προπονήθηκα σε αυτό το πάρκο και αυτός ο τρόπος σκέψης έμεινε όλα αυτά τα χρόνια», είπε στο Elle. «Είναι το πρώτο μέρος όπου έμαθα να ακούω το σώμα μου».
Πέρυσι, η Adidas τερμάτισε επίσης τη συνεργασία της με την Yeezy του Kanye West, λόγω των αντισημιτικών του δηλώσεων. Η Adidas είπε τον περασμένο μήνα ότι αναμένει να χάσει 1,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε πωλήσεις φέτος λόγω του χωρισμού. Αναλυτές της Wedbush Securities δήλωσαν ότι η Adidas έχει στις αποθήκες της εμπορεύματα Yeezy αξίας περίπου 433,5 εκατομμυρίων δολαρίων τα οποία δεν σκοπεύουν να βγάλουν στην αγορά, επειδή «οι πωλήσεις όλων αυτών των προϊόντων δεν φαίνεται να αξίζουν τον κίνδυνο δυσφήμισης».
Το διαζύγιο με την Beyoncé δεν θα επηρεάσει τα έσοδα της Adidas σε μεγάλο βαθμό, «επειδή η Ivy Park δεν απέδιδε πολλά κέρδη ούτως ή άλλως», δήλωσε ο David Schwartz, αναλυτής της Morningstar Research. Παρ’ όλα αυτά, 20 εκατομμύρια δολάρια είναι η ετήσια αποζημίωση της Beyoncé, παρά το γεγονός ότι η Ivy Park χάνει χρήματα για την Adidas.
«Το κύριο συμπέρασμα από αυτήν την κατάσταση είναι ότι αναδεικνύει την αδυναμία της Adidas να βρει μια συνεργασία με κάποιον celebrity που να είναι τόσο μεγάλο όνομα όσο o Kanye West», δήλωσε ο Swartz στο CBS. «Σε αυτό το σημείο, είναι δύσκολο να δούμε πώς η Adidas μπορεί να παράγει οτιδήποτε για να αντικαταστήσει τα προϊόντα Yeezy στην κατηγορία διασημότητες/μόδα/συλλέκτες».
Οι συνεργασίες με καλλιτέχνες όπως η Beyoncé και ο West δεν συνηθίζονται στον κόσμο των αθλητικών ειδών, όπου συνήθως προτιμούνται συνεργασίες με αθλητές. Αλλά, ακόμη και οι αντίπαλοι της Adidas, όπως η Nike και η Puma, ασχολήθηκαν πρόσφατα με τον μουσικό κόσμο, συνεργαζόμενοι με τους αστέρες της ποπ Billie Eilish και Dua Lipa, αντίστοιχα.
H συνεργασία της Beyoncé με την Reebok που δεν έγινε ποτέ
Πριν ανακοινωθεί η συμφωνία με την Adidas, η Beyoncé ήταν σε διαπραγματεύσεις με τη Reebok. Αυτή η συνεργασία τελικά δεν κατέληξε πουθενά. Σύμφωνα με την ίδια την τραγουδίστρια, αναφερόμενη στα στελέχη της Reebok είπε, «Κανείς σε αυτό το δωμάτιο δεν αντικατοπτρίζει το background μου, το χρώμα του δέρματός μου, την καταγωγή μου και το τι θέλω να κάνω», αποκάλυψε ο συγγραφέας Nick DePaula κατά τη διάρκεια ενός επεισοδίου του The Jump στο αθλητικό κανάλι, ESPN τον Απρίλιο του 2019.
Η Reebok, παραδεχόμενη ότι βρίσκονταν σε πολύμηνες συζητήσεις με την Beyoncé, απέρριψε την κατηγορία ότι μια διαφωνία για τη διαφορετικότητα εντός της εταιρείας ήταν ο λόγος που δεν προχώρησε η συμφωνία. Είπε ότι ο ισχυρισμός ήταν «κατηγορηματικά ψευδής».